Pages

Wednesday 23 October 2013

Aku dan Shaklee..

Topik : Diet dengan Shaklee

Satu petang aku tgk Astro TLC tajuk aku xigt.. Rancangan tentang berjayanya seorang yang GEMUK gile menjadi kurus wlaupun xla kurus sgt.. cuma bile dia reverse balik life dia masa gemuk mmg semua xleh nak wat. sampaikan masa nak main ngan anak2 pun terpaksa baring sbb nak bagi anak2 panjat perut. Aku lgsg seghiau ooo.. apa jadik kalo aku xkawal nafsu mkn aku.. apa jadik bile aku dah ada anak nnt nak main ngan dia camne.. apa jadik bile anak ajak naik roller coaster aku xleh naik skali.. huh!!

Skang ni pun dah ada simptom2 yang camtu kat aku kalo aku xbertindak skrg.. Beb! aku list kan apa yang aku susah nak wat skrg.. walaupun malu nak sebut tapi ini akan jadik peringatan kat aku di lain hari kalo aku nak gemuk balik.
  i. masuk kete mmg xde mslh cuma dah xselesa - "telor terkapit" agagaga..
 ii. nak sepit kuku kaki kompem lelah - tarik nafas/tahan nafas/tarik kaki rapat ke perut.. huh!!
iii. nak pake stokin pun susah - pasal tu aku dah jarang pake kasut.
iv. amek barang kalo jatuh ke lantai kena duduk - susah nak tunduk kena tahan nafas..
 v. kalo solat berjemaah kat masjid aku jarang dapat duduk tahhiyat akhir masa tahiyat akhir - salu duduk tahiyat awal masa tahiyat akhir sbb xmuat nak bersimpuh..
vi. DAN yang PALING MENGECEWAKAN aku bila nak berak.. kalo tandas awam kdg2 kecik muat nak mencangkung je.. kang bile basuh berak amat tidak selesa dan kadang2 rasa xsuci plak aku basuh tu..

Haahhh!! xbeskan bile dah jadik cam aku nih.. Pasal tuh la aku nak kawal nafsu aku dan sekaligus berjaya mengkuruskan badan.

Kebetulan adik aku jual shaklee.. setelah ditarbiah olehnya aku akur dgn segala kata2nya.. maka aku pun ambil la suppliment Shaklee bagi membantu aku dalam perjuangan berserta semangat kental yang membara!!


No comments:

Post a Comment

korang kalo nak comment agak2 sket.. jgn sampe org lain sue korang plak.. yg pasti korang dipertanggungjawabkan sendiri dengan komen2 yg korang tulis ye!!