Pages

Saturday 1 February 2014

Kelas OSH1113K (part 1)

Salam beb,
Semalam malam gua attend kelas OSH utk utk subjek OSH1113k berkenaan pengenalan LAW utk segala tatakerja DOSH.

Beb, gua dari dulu bawak skrg mmg sgt lemah nak menghafal. Mmg gua tak nafikan yg gua xpernah cuba sedaya upaya utk menghafal. Tu pasal jadik cenggini. kehkehkeh..

Peeeerrgghh.. rupa2nya DOSH ada gak main law2 ni. skali bukak buku law gua dah pening. 'Bahagian','Seksyen','Subseksyen','Regulation' dan beberapa istilah yang perlu gua hadap untuk subjek ni.. mmg terbaaeeekk! Lu org bayangkan betapa otak gua yg dh berumur 33 tahun nih cuba nak coupe sume benda tu. Gua selak satu persatu sambil En Rosli terangkan setiap helaian kertas law tu.

Alhamdulillah disebabkan keinginan aku untuk mendapatkan ilmu serta tunjuk ajar dan penjelasan yang terang dari En Rosli, otak aku dapat menerima segala tunjuk ajar yang di pelajari malam semalam.

Gua kongsikan ngan lu org sket ilmu pengenalan berkenaan Act 514 - Akta Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan 1994.

Akibat dari tekanan yang berlaku setelah kejadian 'Bright Sparkle' pada 7.5.1991 di sungai buloh maka Kerajaan Malaysia telah melaksanakan Enakmen berkenaan Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan yang lebih terperinci dan menutup 'loophole' akta FMA1967. Maka Akta 514 diperkenankan pada 25.2.1994..

Beb, gua tulis kat atas ni pun dlm keadaan ingat tak ingat je. kahkahkah.. siap gua buka internet tgk tarikh kejadian dan tarikh enakmen dikuatkuasakan. hahaha.. nak harap gua tulis tanpa rujukan.. tunggu la bila otak ni kembali cerdas. Gua igt nak beli jus tok guru n pelbagai suplimen yg boleh menjuruskan gua untuk kembali mengaktifkan otak 33 tahun gua nih.

Bukan tu je yg aku belajar beb. Gua siap perlu hafal beberapa maklumat penting berkenaan akta514 nih.

Sambung part 2.. punye la panjang........

No comments:

Post a Comment

korang kalo nak comment agak2 sket.. jgn sampe org lain sue korang plak.. yg pasti korang dipertanggungjawabkan sendiri dengan komen2 yg korang tulis ye!!