Pages

Saturday 9 November 2013

Akademi Politik



Semalam aku dgn Pn Nurse layan Hot seat MLM 2013. Boleh la kalo setakat nak senyum terpaksa n sumpah seranah dalam hati melayan MLM 2013. Aku mmg sentiasa menunggu MLM dan ada jugak masanya aku xtukar channel bile ada ML or MLM  yang lama direpeat seribu kali pun.

Cuma kali ini terbit dalam hati aku sampai bila rakyat malaysia nak dihidangkan dengan hiburan tak kira la nyanyi ke berlakon ke melawak ke. Aku xkata salah malah aku bersetuju mmg kita perlukan hiburan.

Apa kata buat plak realiti tv pasal politik? Astro buat Akademi Politik dan TV3 buat YB mencari YB.. Pemuda dan Belia sekarang yang aku tgk banyak yang cenderung antara 2 cabang. Politik atau Hiburan.

sbb Politik nih pun sebahagian dari hiburan. Kita nak tengok camne YB BERLAKON untuk raih undi. Sanggup turun hanya bila ada kepentingan. walaupun x semua tapi KEBANYAKANnye mmg begitu sifatnya. So bila ada Akademi Politik atau YB MENCARI YB percentage untuk jadik ahli politik amat tinggi sbb menang dengan undian sms. Parti2 akan mencanangkan mereka yang terbaik untuk diserap masuk kedalam parti itu sebagai pelapis.

waaaaaaarrgghh.. yes! akhirnya dapat gak aku tulis benda2 yang aku nak cakap kat org tapi segan nak bitau. hahahaha..

No comments:

Post a Comment

korang kalo nak comment agak2 sket.. jgn sampe org lain sue korang plak.. yg pasti korang dipertanggungjawabkan sendiri dengan komen2 yg korang tulis ye!!