Pages

Saturday 1 February 2014

Risik dan Tunang

Salam beb,
skang gua kat majlis pertunangan adik ipar gua. Yang tinggal sorang ni je teruna dalam Keluarga Moharam yang belum berumahtangga. Nadzmirul Helmi yg dh berkenan sgt ngan sorang awek yg bernama Dilla. tu je la nama yg gua tau. Tak semua ahli keluarga Moharam yang dapat hadir cuma ada Busu dan Pak Busu serta anak dara mereka Fatin yang datang dari Johor mewakili Azwa sekeluarga dan Abg Long sekeluarga. Abah pun xdapat dtg. Dari kedah wakil cuma Kak Linda dan anak dara sulung Balqis a.k.a Kak Tik. Aku dan Pn Nurse kompem kena hadir.. hahaha..

Skrg dh officially bergelar "tunangan orang".. Semoga apa yang dihajati dan yang telah dipersefahami oleh kedua2 wakil keluarga dapatlah dikotakan. InshaaAllah..

Cuma gua sedikit rasa kurang senang dengan persepsi orang masa kini berkenaan Majlis Risik / Tunang. Bukannya gua tak suka cuma gua rasa terdapat pembaziran disana sini dan mengada2kan benda yang tak perlu. Siap dgn pelamin bagai.. dekorasi sana dan sini..

Itu pendapat gua dan gua dah sematkan dalam diri sekiranya gua ditakdirkan mendapat zuriat perempuan dan panjang unur untuk menguruskan hal2 majlis seperti ini, InshaaAllah gua xkan buat benda ni. Bagi gua itu salah dan for sure ada yg xbersetuju ngan gua.. tapi apa ada hal! ini kan Malaysia..

Gua selitkan gambar2 sepanjang Majlis Risik / Tunang Nadzmirul Helmi yang sudah bergelar " Tunangan Orang"

No comments:

Post a Comment

korang kalo nak comment agak2 sket.. jgn sampe org lain sue korang plak.. yg pasti korang dipertanggungjawabkan sendiri dengan komen2 yg korang tulis ye!!